Hiroszima warta odwiedzin w 100%

Nigdy nie planowałam wyprawy do Japonii. Wydawała mi się taka bez charakteru. No i oczywiście powtarzałam za wszystkimi: O, Japonia, ale tam jest drogo. Oczywiście nigdy niczego nie sprawdziłam czy rzeczywiście jest tam drogo czy nie, ale w zaparte powtarzałam że póki co mnie nie stać na ten kraj.
Aż tu w styczniu pojawiła się promocja za promocją do Japonii, no i postanowiłam zakupić bilety a później sprawdzić ceny.
I byłam bardzo miło zaskoczona, gdy udało mi się zarezerwować hotele po 200 PLN w Tokio, i nie tylko.

Trzeba było więc wybrać co chcemy zobaczyć w ciągu 10 dni. Czytałam, pytałam, analizowałam. Dzięki wszystkim za pomoc. Była bezcenna.

A teraz do rzeczy, co zobaczyliśmy w poszczególnych dniach.
I DZIEŃ – Hiroszima
Mimo że jest daleko od Tokio, Osaki czy Kioto warta jest odwiedzenia. Podróż w Tokio zajmuje 5 godzin z przesiadką np. w Osace. My na to miasto przeznaczyliśmy 1 cały dzień i uważam że jest to idealny czas.

W Hiroszimie zatrzymaliśmy się w Urbain Hotel..
Hotel położony jest bardzo blisko dworca kolejowego, ma więc idealne położenie przy krótkiej wizycie w mieście. Pokoje są bardzo małe ale czyściutkie. Śniadania są w japońskim stylu – są bardzo dobre. Podsumowując – polecam. Na booking.com można zarezerwować pokój za około 200 PLN za pokój 2 osobowy.

Hiroshima’s Peace Memorial Park
W centrum miasta znajduje się wytyczony plac Hiroshima Peace Memorial Park z wymienionym wyżej pomnikiem i muzeum pokoju i pamięci, w którym zebrane są szczegółowe dokumenty opisujące zdarzenie. Jest to miejsce o szczególnym klimacie przyciągające turystów. Na placu znajdują się ruin budynku, który jako jeden z nielicznych częściowo przetrwał i który celowo pozostawiony jako świadek wybuchu najlepiej oddaje tragizm tamtego dnia. W centrum Parku znajduje się grobowiec z nazwiskami wszystkich ofiar tych, którzy zginęli pamiętnego dnia – 78 150 osób, jak również tych, którzy zmarli w wyniku napromieniowania dając smutną sumę 181 tysięcy. Napis pod łukiem brzmi: „Niech dusze wszystkich spoczywają w pokoju, żeby nie powtórzyło się dzieło zła”. Pomiędzy grobowcem i ruinami budynku pali się znicz, który będzie się palił tak długo póki świat nie uwolni się od broni masowej zagłady.
Jest tu pomnik 10-cio letniej dziewczynki trzymającej nad głową żurawia. Żuraw jest w Japonii symbolem dobrobytu i długiego życia. Sadako Sasaki chora na białaczkę wierzyła, że jeśli zrobi 1000 żurawi z kolorowego papieru (origami) to w ten sposób uratuje swoje życie. Zrobiła więcej, ale musiała odejść i jest teraz symbolem wszystkich dzieci – ofiar wybuchu.

Według mnie na cały plac można przeznaczyć maksymalnie 3 godziny.

Godziny otwarcia: 8: 30 – 18:00
    Cena: Y50

Wyspa Miyajima – głównym celem wycieczek na wyspę jest czerwona brama wynurzająca się z wody.

Na wyspę można dostać się w ramach JRPass ze stacji Hiroshima Station pociągiem linii JR Sanyo (z peronu numer 1.). Podróż trwa ok. 26 minut. Pociągi jeżdżą co kilkanaście minut. Warto wybrać się rano, gdyż zdecydowanie mniej jest wtedy ludzi. Wysiadamy na 8-mej stacji Miyajimaguchi. Ze stacji kolejowej należy dojść do przystani, z której startują promy. Znajduje się ona dokładnie na przeciwko dworca kolejowego w odległości około 300 metrów. Mając JR PASS mamy darmowy bilet na statek do Miyajima.

Bardzo wczesnym rankiem oraz popołudniu jest odpływ i można podejść do bramy oraz poobserwować ludzi zbierających muszle. Gdy jest przypływ do bramy można podpłynąć łódką.

Itsukushima Shrine – świątynia na wyspie

Godziny otwarcia: 6: 30 – 18:00
    Cena: Y300

Mount Misen – na wyspie znajduje się szlak na szczyt. Można na niego wjechać kolejką lub się przespacerować.
Są 3 szlaki: the Momijidani Course, the Daisho-in Course i the Omoto Course. The Daisho-in Course ma najładniejsze widoki. The Momijidani Course prowadzi głównie przez las. Wejście zajmuje około 2 godzin.

My weszliśmy szlakiem the Daisho-in Course, a zeszliśmy Momijidani Course. Wchodząc zwiedziliśmy kompleks świątyni Daisho – cudowna.

Wyspa słynie z ostryg – polecam restaurację: Yakigaki no hayashi

Okonomiyaki – popularna potrawa Hiroszimy. Najlepsze są w Okonomimura, 5-13 Shintenchi, Naka-ku, Hiroshima, Hiroshima Prefecture (1km od Placu Pokoju).