Islandia na weekend

Islandia – zachwalana przez wielu była i moim punktem marzeń na liście podróżniczej.
Jednak chciałam tam lecieć i nie chciałam.
Chciałam bo wszyscy mówią że pięknie i miałam kilka miejsc które szczególnie chciałam zobaczyć
Nie chciałam bo dziko drogo i nawet latem może być zimno.
I tak co roku gdy zastanawaiałam się co zapanować na wakacje Islandia wielokrotnie pojawia się jako potencjalny kandydat ale zawsze przegrywała z innymi kierunkami.
Miesiąc temu natrafiłam na promocję biletów – kupiłam.
Wylot w piątek wieczorem, powrót w poniedziałek rano – pełne 2 dni na miejscu, bezurlopowo 🙂
czy było warto – TAK
czy chciałabym tam pojechać na dłużej na wakacje – NIE

Oto kilka praktycznych informacji:

BILETY

Ja leciałam Wizzair: Warszawa – Reykjavík – Warszawa.
Było to idealne połączenie na wypad weekendowy w bardzo dobrej cenie 300 PLN (z kartą Wizzair)

WALUTA

1000 ISK = 32 PLN

Podczas 2 dni pobytu nie miała kontakty nawet wzrokowego z lokalną walutą – wszędzie płaci się kartą kredytową. Plus tego jak taki że ból kosztów poczuje się dopiero przy spłacie karty.

NOCLEGI

Po wylądowaniu ok. 1 w nocy (z piątku na sobotę) nocowaliśmy w
The Base by Keflavik Airport – 110 EURO za trójkę. Idealne miejsce jeśli chce się przenocować blisko lotniska i ma się samochód – bo niby blisko lotniska ale bez samochodu bez szansy na dostanie się tam

Drugi nocelg mieliśmy w Reykjaviku – Laekur Guesthouse – 120 EURO za trójkę. Zdecydowanie polecam. Fajna lokalizacja, pokoje czyste, super wyposażona kuchnia, atmosfera backpackerska

JEDZENIE

Nie wiem jak smakuje lokalne jedzienie – o ile takowe istnieje dla wegetarian – bo zabraliśmy ze sobą prowiant na dwa dni. Z ciekawości zaszliśmy w naszym guesthousie do knajpki i najtańsza opcja to była mała pizza vege za 2.500 ISK (ok. 100 PLN)

TRANSPORT

Jak zawsze samochód wypożyczaliśmy za pśrednictwem CarHire
Za Honda CR-V 4WD na 2 dni zapłaciliśmy 460 PLN

ATRAKCJE

Wiele osób decyduje się na pbliczny transport co oznacza w rzeczywistości konieczność wykupywania wycieczek po wyspie – ceny jak dla nas zaporowe. Większość osób z któymi rozmawialiśmy korzystała z usług biura GUIDE TO ICELAN

W ciągu 2 dni wiadomo że nie da się zobaczyć zbyt wiele. Ale wystarczyło nam poczuć klimat tej wyspy i zdecydować czy chcemy na nią kiedyś wrócić czy nie.
A oto co zobaczyliśmy:

Blue Laguna
Na Islandii istnieje wiele termalnych basenów ale oczywiście najsłynniejsza jest Blue Laguna.
Mi się bardzo podobało – idealna atrakcja na początek lub koniec dla na kilka godzin relaksu

Golden Circle
czyli twz. Złoty Krąg to coś, co ponoć jest TOP of THE TOP na Islandii – wodospad Gullfoss, obszar gorących źródeł i gejzerów Geysir oraz park narodowy Pingvellir.
Ten obszar dostępny jest przez cały rok.

Kirkjufel
Wodospad Kirkjufel oddalony jest o ok. 140 km na północny od Reykjavík.